Actionscript

Actionscript - Flash Ve XML Kullanımı


Öncelikle istediğiniz
boyutlardaki Flash dosyanızı açın ve aşağıdaki gibi bir form
hazırlayın. Daha sonra 3 yeni layer oluşturun ve bunların adlarını
actions, text, textBoxes olarak değiştirin. Actions layerinin ilk
layerine gelerek stop(); komutunu ekleyin.





2- Formu oluşturmak için 4 dinamik textbox a ve 2 buttona ihtiyaç duyacaksınız.
Öncelikle textbox ları textBoxes layerinin içinde oluşturun ve daha
sonra textboxları sırasıyla şu şekilde adlandırın:
name_txt, email_txt, web_txt, ve

ActionScript, Flex, AIR Hangisi nedir?

Programlamaya Bütünsel Bakış başlığı altında bu çok karıştırılan
Adobe ürünlerini sizler için tam olarak konumlandırmak istedim.

Programlamaya Bütünsel Bakışta kısaca şu sıralamadan bahsedilebilir.



Platform: Uygulamanın çalışacağı platform. Web, Windows,
Linux, MacOS vb…



Uygulama Türü: Örneğin web platformu için bir uygulama
geliştireceksiniz. Bu bir Web uygulaması mı olacak yoksa Web servisi
mi?



Programlama Dili:
Uygulamanın geliştirileceği dil. ActionScript
bu aşamada devreye girmektedir. Yani ActionScript bir programlama

ActionScript - Flash Analog Saat Yapımı

1- İlk olarak istediğiniz
boyutlarda bir Flash dosyası açın.



2- Şimdi timeline ınıza interface, sec, min, hour ve actions adında
5 adet yeni layer ekleyin.Layerler aşağıdaki resme benzer yapıda
olabilir.














3- Eğer analog saatiniz için bir arkaplan hazırladıysanız bunu
interface layerine ekleyin.



4- Şimdi sec layerimizin ilk frame ine bir çizgi çiziyoruz ve F8 e

Actionscript 3.0 – Klavye Kontrolü

Bu günki dersimizde sizlere ActionScript3.0 kullanarak movieclip
nesnelerimizi klavye tuşları ile hareket ettirmeyi anlatacağım.Bir
movieclip nesnesini klavye ile kontrol ederken KeyboardEvent i
kullanacağız. Keyboard Event hakkında daha fazla bilgi edinmek için
Adobe’nin resmi Türkçe destek sitesinden sizin için arama yaptım.



Link: Tıklayınız.



Öncelikle klavyemizin ok tuşlarıyla hareket ettirmek istediğimiz

Actionscript 3.0 Ses Kontrolu

Bu dersimizde
oluşturduğumuz başlat,durdur buttonlarına ActionScript 3.0 kodları
atayarak ses kontrol sistemi yapacağız.





Başlat ve durdur buttonları için 2 adet movieclip oluşturun. Başlat
buttonunun instance name bölümüne baslat , durdur buttonunun
instance name bölümüne durdur yazalım ve buttonları oluşturduğumuz
framede F9 a basarak şu kodları ekleyelim. Bu kodları ekledikten
sonra Flash kütüphanemize bir mp3 import edelim, benim mp3 ümün adı
yalnizkalsin.mp3 tü siz isterseniz başka adlarda mp3
ekleyebilirsiniz. Ama eklediğiniz mp3 ün adını aşağıdaki kodlarda

Actionscript 3.0 Harici Swf Veya Resim Çağırma

Merhaba Arkadaşlar bu
dersimizde As3 ile dışardan swf veya resim çağıracağız.Aslında çok
basit bir işlem.Kodumuz;



var yukle:Loader = new Loader();

var resim:URLRequest = new URLRequest(”fk.swf”);

yukle.load(resim);

addChild(yukle);




Not: resim ise adını ve uzantısını değiştilerim .Örn:



var yukle:Loader = new Loader();

var resim:URLRequest = new URLRequest(”fk.png”);

yukle.load(resim);

addChild(yukle);





Flash- Actionscript 3.0 Puzzle

Çalışmamıza bir resim
seçmekle başlayalım. Benim seçimimi 400×401 pixel oldu . Sahnemiz
biraz daha resmimizden büyük olacak, sahnemizi de 800*600 olarak
ayarlayalım.





2-Resmimizin üstüne tıklayıp Modify>Break Apart Ctrl+B yaparak
sahnedeki resmimizi işlenebilir hale getirelim.



3-Şimdi Pen Tool aracını kullanalım ve resmimizi bir yapboz gibi
parçalara ayıralım.



4-Parçalarımızın hepsini movieclipe çevirelim ve onları sırasıyla
1,2,3,4,5,6 … şeklinde isimlendirelim.

5-Şimdi tüm parçalarımızın instance namelerini sırasıyla

ActionScript Nedir ?

ActionScript Nedir?

Sizlere bu sayfada macromedia flash ile ilgili çeşitli konularda
bilgi aktarmaya çalışacağım. Bu bilgiler daha cok flash'da action
script kullanımını ilgilendiren şeyler olacak. Zaten flash'da
grafikle ilgili çok çeşitli atraksiyonların anlatıldığı yerler
bulabilir veya bunları çok kolayca kendi başınıza yapabilirsiniz.



Öncelikle bu yazıyı okuyan kişilerin şunu bilmesini isterim. Bu
bölüm bir action script sözlüğü değildir. Yani şu anda biri, flashla
ilgili bir konuda kod yazarken, takıldığı bir komutu nasıl

Actionscript Komutları

ACTİONS KOMUTLARI



Bu bölümde sık kullanılan kodlar üzerinde daha detaylı durulacaktır.
Bazı kodların da son derece basit kulla

nım şekli olduğundan sadece isim olarak tanımlanacaktır.



Actions komutları 8 grup altında toplanmıştır. Sıralama ve alt
grupların açılımı normal moda göre hazırlan mıştır. Expert modunda
alt grupların açılımında ek kodlar görebilirsiniz. Normal modda bu
kodlar otomatik olarak eklendiğinden sınflanma içine alınmamıştır.



1- Movie Control : goto, on, play, stop, stopAllSounds


Actionscript 3.0 Özellikleri

ActionScript 3.0′daki
yenilikler



ActionScript 3.0, ActionScript programcılara tanıdık gelen birçok
sınıf ve özellik içerse de, ActionScript 3.0 mimari ve kavramsal
açıdan önceki ActionScript sürümlerinden farklıdır. ActionScript
3.0′daki geliştirmeler arasında, çekirdek dilin yeni özellikleri ve
düşük düzeyli nesneler üzerinde daha yüksek denetim sağlayan
gelişmiş Flash Player API’si yer alır.



Not: Adobe® AIRTM uygulamaları, Flash Player API’lerini de
kullanabilir.



Çekirdek dil özellikleri

Hanci.org sizlere daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanıyor.
Hanci.org sitesini kullanarak çerez politikamızı kabul etmiş olacaksınız.
Detaylı bilgi almak için Gizlilik ve Çerez Politikası metnimizi inceleyebilirsiniz.