Flash- Actionscript 3.0 Puzzle
Çalışmamıza bir resim
seçmekle başlayalım. Benim seçimimi 400×401 pixel oldu . Sahnemiz
biraz daha resmimizden büyük olacak, sahnemizi de 800*600 olarak
ayarlayalım.
2-Resmimizin üstüne tıklayıp Modify>Break Apart Ctrl+B yaparak
sahnedeki resmimizi işlenebilir hale getirelim.
3-Şimdi Pen Tool aracını kullanalım ve resmimizi bir yapboz gibi
parçalara ayıralım.
4-Parçalarımızın hepsini movieclipe çevirelim ve onları sırasıyla
1,2,3,4,5,6 … şeklinde isimlendirelim.
5-Şimdi tüm parçalarımızın instance namelerini sırasıyla
değiştireceğiz. İlk parçamıza p1_mc, ikincisine p2_mc şeklinde
isimler verelim.
6-Action adlı yeni bir layer ekleyelim ve ilk frameine aşağıdaki
kodları girelim.
01.var pieces : Array = [p1_mc, p2_mc, p3_mc,
02.p4_mc, p5_mc,p6_mc,
03.p7_mc, p8_mc, p9_mc];
04.
05.for (var i:int=0; i<pieces.length; i++) {
06.pieces[i].buttonMode = true;
07.pieces[i].addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, startMove);
08.pieces[i].addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, stopMove);
09.}
10.
11.function startMove(evt:MouseEvent):void{
12.evt.target.startDrag();
13.}
14.
15.function stopMove(evt:MouseEvent):void{
16.evt.target.stopDrag();
17.}
seçmekle başlayalım. Benim seçimimi 400×401 pixel oldu . Sahnemiz
biraz daha resmimizden büyük olacak, sahnemizi de 800*600 olarak
ayarlayalım.
2-Resmimizin üstüne tıklayıp Modify>Break Apart Ctrl+B yaparak
sahnedeki resmimizi işlenebilir hale getirelim.
3-Şimdi Pen Tool aracını kullanalım ve resmimizi bir yapboz gibi
parçalara ayıralım.
4-Parçalarımızın hepsini movieclipe çevirelim ve onları sırasıyla
1,2,3,4,5,6 … şeklinde isimlendirelim.
5-Şimdi tüm parçalarımızın instance namelerini sırasıyla
değiştireceğiz. İlk parçamıza p1_mc, ikincisine p2_mc şeklinde
isimler verelim.
6-Action adlı yeni bir layer ekleyelim ve ilk frameine aşağıdaki
kodları girelim.
01.var pieces : Array = [p1_mc, p2_mc, p3_mc,
02.p4_mc, p5_mc,p6_mc,
03.p7_mc, p8_mc, p9_mc];
04.
05.for (var i:int=0; i<pieces.length; i++) {
06.pieces[i].buttonMode = true;
07.pieces[i].addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, startMove);
08.pieces[i].addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, stopMove);
09.}
10.
11.function startMove(evt:MouseEvent):void{
12.evt.target.startDrag();
13.}
14.
15.function stopMove(evt:MouseEvent):void{
16.evt.target.stopDrag();
17.}
ActionScript Dersleri
- ActionScript - Flash Analog Saat Yapımı
- Actionscript - Flash Ve XML Kullanımı
- Actionscript 3.0 – Klavye Kontrolü
- Actionscript 3.0 Harici Swf Veya Resim Çağırma
- Actionscript 3.0 Özellikleri
- Actionscript 3.0 Ses Kontrolu
- Actionscript Komutları
- ActionScript Nedir ?
- ActionScript, Flex, AIR Hangisi nedir?
- Flash- Actionscript 3.0 Puzzle