Actionscript 3.0 Özellikleri

ActionScript 3.0′daki
yenilikler

ActionScript 3.0, ActionScript programcılara tanıdık gelen birçok
sınıf ve özellik içerse de, ActionScript 3.0 mimari ve kavramsal
açıdan önceki ActionScript sürümlerinden farklıdır. ActionScript
3.0′daki geliştirmeler arasında, çekirdek dilin yeni özellikleri ve
düşük düzeyli nesneler üzerinde daha yüksek denetim sağlayan
gelişmiş Flash Player API’si yer alır.

Not: Adobe® AIRTM uygulamaları, Flash Player API’lerini de
kullanabilir.

Çekirdek dil özellikleri
Çekirdek dil, programlama dilinin deyimler, ifadeler, koşullar,
döngüler ve türler gibi temel bina bloklarını tanımlar. ActionScript
3.0, geliştirme işlemini hızlandıran birçok yeni özellik içerir.

Çalışma zamanı istisnaları
ActionScript 3.0, önceki ActionScript sürümlerinden daha çok
hata koşulu bildirir. Yaygın hata koşulları için çalışma zamanı
istisnaları kullanılarak hata ayıklama deneyimini geliştirir ve
hataları daha güçlü şekilde işleyen uygulamalar geliştirmenizi
sağlar. Çalışma zamanı hataları, kaynak dosya ve satır numarası
bilgilerini ek açıklama olarak veren yığın izleri sağlayarak hızlı
şekilde hataların yerini belirlemenize yardımcı olur.
Çalışma zamanı türleri
ActionScript 2.0′da tür ek açıklamaları birincil olarak
geliştiriciye yardım sağlama amaçlıydı; çalışma zamanında tüm
değerler dinamik olarak türlenmiştir. ActionScript 3.0′da, tür
açıklamaları çalışma zamanında korunur ve birçok maç için
kullanılır. Flash Player ve Adobe AIR, çalışma zamanı, çalışma
zamanı tür denetlemesi uygulayarak sistemin tür güvenliğini artırır.
Tür bilgileri aynı zamanda yerel makine temsillerinde değişkenleri
temsil etmek için de kullanılarak performansı artırır ve bellek
kullanımını azaltır.

Mühürlenmiş sınıflar
ActionScript 3.0, mühürlenmiş sınıf kavramını getirmiştir.
Mühürlenmiş bir sınıf, derleme zamanında tanımlanmış yalnızca sabit
özellikler ve yöntemler kümesine sahiptir; bu sınıfa ek özellikler
ve yöntemler eklenemez. Bu da daha katı derleme zamanı denetlemesi
sağlayarak daha güçlü programlar oluşmasına neden olur. Buna ek
olarak, nesne örneklerinin her biri için dahili bir karma tablo
gerektirmeyerek bellek kullanımını da azaltır. dynamic anahtar
sözcüğünün kullanılmasıyla dinamik sınıflar da mümkündür.
ActionScript 3.0′daki tüm sınıflar varsayılan olarak mühürlenmiştir
ancak dynamic anahtar sözcüğüyle bu sınıfların dinamik olduğu
bildirilebilir.

Yöntem kapanışı
ActionScript 3.0, yöntem kapanışının otomatik olarak orijinal
nesne örneğini hatırlamasına olanak sağlar. Bu özellik, olay
işlemesi için kullanışlıdır. ActionScript 2.0′da, yöntem kapanışları
hangi nesne örneğinden ayıklandıklarını hatırlamaz ve bu da yöntem
kapanışı çağrıldığında beklenmeyen davranış oluşmasına neden olur.
mx.utils.Delegate sınıfı sık kullanılan bir geçici çözümdür ancak
artık buna ihtiyaç kalmamıştır.

XML için ECMAScript (E4X)
ActionScript 3.0, en son ECMA-357 olarak standartlaştırılmış
olan XML için ECMAScript (E4X) uygular. E4X, XML’in işlenmesi için
doğal ve akıcı bir dil yapıları kümesi sunar. Geleneksel XML
ayrıştırma API’lerinin tersine, E4X ile XML, dilin yerel bir veri
türüymüş gibi hareket eder. E4X, ihtiyaç duyulan kod miktarını büyük
ölçüde azaltarak XML’i işleyen uygulamaların geliştirilmesini
kolaylaştırır. E4X’in ActionScript 3.0 uygulaması hakkında daha
fazla bilgi almak için, bkz. “XML ile çalışma” sayfa 222. ECMA’nın
E4X belirtimini görüntülemek için www.ecma-international.org
adresine gidin.

Normal ifadeler
ActionScript 3.0, hızlı şekilde dizeleri arayabilmeniz ve
işleyebilmeniz amacıyla normal ifadeler için yerel destek içerir.
ECMAScript (ECMA-262) sürüm 3 dil belirtiminde belirtildiği şekilde
ActionScript 3.0, normal ifadeler için destek uygular.

Ad alanları
Ad alanları, bildirimlerin görünürlüğünü (public, private,
protected) kontrol etmek için kullanılan geleneksel erişim
belirticilerine benzer. Bunlar, seçtiğiniz adlara sahip olabilen
özel erişim belirticileri olarak çalışır. Çakışmaları önlemek için,
ad alanlarında bir Universal Resource Identifier (URI) bulunur ve
E4X ile çalıştığınızda XML ad alanlarını temsil etmek için de ad
alanları kullanılır.

Yeni ilkel türler
ActionScript 2.0, Number adında, çift kesinlikli ve kayan nokta
sayısı olan tek bir sayısal türe sahiptir. ActionScript 3.0, int ve
uint türlerini içerir. int türü, ActionScript’in CPU için hızlı tam
sayı matematik yeteneklerinden faydalanmasına olanak sağlayan 32-bit
işaretli bir tam sayıdır. int türü, döngü sayaçları ve tam sayıların
kullanıldığı değişkenler için kullanışlıdır. uint türü, RGB renk
değerleri, bayt sayıları ve daha fazlası için kullanışlı olan
işaretsiz, 32-bit tam sayı türüdür. 

Yeni yorum gönder

Bu alanın içeriği gizli tutulacak ve açıkta gösterilmeyecektir.
CAPTCHA
Aşağıdaki resimde yer alan karakterleri kutucuğa doğru olarak yazınız
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

sponsorlu bağlantılar

Anket

Web sitesinde hangisi daha önemlidir:

Son yorumlar