3D Max Menüler

Evet
arkadaşlar...Yavaş yavaş programı tanımaya başlayalım artık...


Programda bulunan bütün düğmeleri bir seferde öğrenmek mümkün
değil...Diğerlerini zamanladeneyerek
öğreneceksiniz....


Öncelikle şunu söylemeliyim ki ben 3ds max 8 kullanıyorum.Haliyle
ona göre anlatacağım.Diğer versiyonlarını hiç kullanmadım.Düğmeler
değişik olabilir...






Hemen hemen her programda bulunan ileri ve geri
düğmeleri...Programda yapmış olduğunuz bir hatayı düzeltmek üzere
geri almanızı sağlar...1 den fazla geri alabilirsiniz....







Link:Programda ayrı olan parçaları
bağlamakta kullanılır.Örneğin kolu gövdeye bağlamak...


Unlink:Yapılan bağlantıları iptal etmek
için kullanılır...


Bind to Space Warp:Programda
oluşturduğunuz tanecik sistemlerini (yağmurkar
vs.) değişik etkilere (rüzgar vs.) bu düğmeyle bağlayabilirsiniz...






1:Seçme aracı....Oluşturduğunuz objeleri
seçmenizi sağlar...


2:Seçim listesi...(H) Kalabalık
sahnelerde istediğiniz objeyi kolayca seçmenizi sağlar...


3:Seçim Eğrisi...(Q) Bu araç üzerinde
fareyi basılı tutarsanız değişik seçim araçları çıkar...


4:Seçim Sınırı....Cismin bir parçasını
seçince tümünü seçmeye imkan verir.








W:Hareket...(W) Objeleri
x ve y eksenleri üzerinde (sağ-solaşağı-yukarı)hareket
ettirmenizi sağlar....


E: Döndürme...(E)
Seçtiğiniz objeleri xy
ve z eksenlerinde döndürebilmenizi sağlar....


Rüyültme/Küçültme...(R)
Açıklamaya grk yok




Yönlendirme düğmelerine sağ tıklarsanız nesnenin konumunu ve açısını
sayı girerek ayarlamanızı sağlayan bir pencere ile karşılaşırsınız.





Yukarıdaki düğmeler sağ tarafa kadar dvm ediyor.Görünmeyen diğer
düğmeleri görebilmeniz için fare imleci el şekline geldiğinde
farenin sol tuşunu basılı tutarak sola sürükleyin....






M:Metarial editör...(M)
Kaplama resimleri ve desen/renk işlemlerini gerçekleştirmenizi
sağlar...Nasıl kullanılması gerektiğini derslerimiz başlayınca
anlayacaksınız....


F10:Render dialog....(F10)
Render işlemi öncesinde ayar dialog penceresini çağırır...


F9:Quick Render....(F9)
Hiçbir ayar yapmadan render işlemini başlatır...İlerleyen
derslerimizde ne işe yaradığını anlayacaksınız...






En sağda bulunan bu menü birçok düğme bulunduruyor...

1:Create Menüsü...Yeni
nesne oluşturmak için kullanacağınız ilk nokta...


2:Modify....Nesneler
üzerinde değişiklikleri buradan yapacağız....


3:Hierarchy....Cisimlerin
konum özellikleri ve birbiri ile bağlantı durumları gibi ayarlar bu
kısımdadır...


4: Motion: Eğer cisme
haraket ve animasyon özelliği verilmiş ise bu kısımda görebiliriz.
Ayrıca bu kısımdan character Studio ve Kemik sistemleri ile ilgili
ayarlar da yapılmaktadır.....(İlerleyen derslerimizde
anlayacaksınız.....)


5: Display: Nesnelerin Görünüm özellikleri buradan ayarlanır.
Nesneleri gizlemek veya dondurmak için bu kısım kullanılır....


6: Utilities :Birçok özel araç bu kısımdadır
Özellikle Reactör ile dinamik animasyonlarla ilgili sistemler bu
kısımdadır....





Create menüsünün alt kategorileri.....

1: Geometry: Üç boyutlu nesneler
birleşik nesneler ve tanecik sistemleri bu kısımdan oluşturulur.....


2. iki boyutlu nesneler. Çizgiler
eğriler bu kısımdan oluşturulur....


3. Işıklar: Her çeşit ışıklandırma için bu kısım kullanılır....


4. Kamera: Kamera oluşturma menüsü...


5. Helpers: Çeşitli yardımcı araçlar bu kısımdadır...


6: Space Warps: Çeşitli kuvvetler
yansıtıcılar bu bölümdedir.Bunlar dinamik animasyonlar ve tanecik
sitemleri ile kullanılmaktadır....


7: Systems: Özel sistemler buradadır
özellikle kemik sistemi (bones) ve karakter animasyonları için
kullanılan biped bu kısımdadır....






Sağ alt köşedeki düğmeler ile pencere görünümleri ayarlanır...

1: Büyüteç/Zoom: Tek bir
görünüm penceresinde büyütme yapar.Cisim büyümez sadece daha
yakından bakmış olursunuz.....



2: Zoom All: Tüm
görünüm pencerelerinde büyütme yapar....


3: Zoom Extens: Seçili cismi pencerede ortalar.....


4:Zoom Extens All: Seçili cismi tüm pencerelerde ortalar....


5: Region Zoom: Büyütülecek noktayı seçme imkanı verir.....


6: Pan: Görünüm penceresini kaydırmaya yarar....


7: Arc Rotate: Cisme farklı açılardan bakmanızı sağlar.Cisim dönmezsiz
farklı noktadan bakmış olursunuz.....


8: Min/Max toggle: Seçili pencerenin ekranı kaplamasını sağlar.....





Yaptığınız animasyonları bu bölümde
izleyebilirsiniz....Boşluğa görmek istediğiniz animasyon zamanını
yazabilirsiniz....





Animasyon yaparken kullanılır...Nasıl
kullanılması gerektiğini açıklayacağım....






Programda 4 ana pencere vardır...Bunlar;
topleftfront
ve perspektif pencereleridir...


Top penceresi ile oluşturduğunuz her
şeyin üstten görünüşünü izlersinizdüzenlersiniz...






Left penceresi ile oluşturduğunuz
objelerin soldan görünüşünü izlersinizdüzenlersiniz....


Front penceresi ile oluşturduğunuz
objelerin önden görünşünü izlersinizdüzenlersiniz...






Perspective penceresi ile oluşturduğunuz
objelerin 3 boyutlu görüntüsünü izlersinizdüzenlersiniz....







Programda çok fazla komut olduğu için bazı komutları
göremezsiniz...Bunları siz ortaya çıkarmalısınız.Örneğin yandaki
şekildeki 3 boyutlu cisim oluşturma menüsünde iken sağ taraftaki ok
işaretine tıklayın.Yapabileceğiniz birçok hazır nesne ve tanecik
sistemleri burada gizlidir.




Hanci.org sizlere daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanıyor.
Hanci.org sitesini kullanarak çerez politikamızı kabul etmiş olacaksınız.
Detaylı bilgi almak için Gizlilik ve Çerez Politikası metnimizi inceleyebilirsiniz.