3D Max Işık

IŞIK



Bütün bunlar ortaya çok başarılı bir iş çıkması için yine de yeterli
gelmeyebilir. “Daha ne yapayım?” diyebilirsiniz. Ama bir önemli konu
daha var. O da ışıklandırma. Yetersiz ışıklandırılmış bir sahne, siz
ne kadar güzel modelleseniz de, ne kadar güzel dokulandırsanız da
asla gerçek değerini bulmayacaktır. O yüzden ışıklandırma ile ilgili
bilginizi geliştirmelisiniz.



İşte burada yine Güzel Sanatlar Fakülteleri’nin önemi ortaya
çıkıyor. Sahnenizdeki default ışık kaynakları her zaman anlattığınız
olaya uygun olmayabilir. Gerek şiddeti, gerek konumu, gerek rengi ve
gerekse de sayıları bakımından. Tabii, bunun tersi de olabilir. Tek
ışık kaynağı anlatım tekniğinize çok uygun olabilir. Dolayısıyla,
anlatım tekniğiniz bu değilse, sahnenizde bir kuruluk
hissediyorsanız, yaptığınız iş size sıradan geliyorsa o zaman
ışıklarla oynamayı deneyin. 3D’de ışıklar sadece aydınlatmaya
yaramaz. Aynı zamanda onlar yardımıyla pekçok ilginç efekt de elde
edebilirsiniz... Işıkları yakından inceleyin. Faydası olur.



Geldik en geniş konulardan birine. Animasyon. Yani canlandırma.
Animasyon, kulaktan dolma yapılabilecek birşey değil. Bol bol
okumalı, araştırma yapmalı, çevrenizi gözlemlemelisiniz. Özellikle
bu noktada yukarıdaki satırlarda ele aldığım konular devreye
giriyor. Güzel Sanatlar Fakülteleri ve detaycı olup detayları
incelemek... Eğer sahnenizde bir sanal insan kullanmışsanız ona
gerçekçi insan hareketleri vermek oldukça zordur. Uğraşmanıza rağmen
genelde robot gibi yürürler. O, insanın doğal salınımını yakalamak
gerçekten zordur. Bunu yakalayabileceğiniz teknolojiler var elbette
ama onlar da eve veya küçük çaplı bir stüdyoya giremeyecek kadar
pahalılar. Bu tekniğe motion capture adı veriliyor. Vücudun
özellikle eklem yerlerine konulan vericiler sayesinde hareketlerin
bilgisayar tarafından yakalanması şeklinde açıklanabilir.
Internet’ten bazı mocap dosyalarına ulaşabilirsiniz. Rastlarsanız
inceleyin.



Peki bu teknoloji bizi aştığına göre biz ne yapacağız? Elinizde bir
video kamera varsa kameraya çektiğiniz kendinizin veya
arkadaşlarınızın görüntülerini detaylı inceleyip, onları baz alarak
canlandırma yapmayı deneyebilirsiniz. Bu görüntüleri, kullandığınız
yazılıma bağlı olarak sahnenize de taşıyabilir ve referans alarak
kullanabilirsiniz.



Bu ve buna benzer bir çözüm yoluna gitseniz bile animasyon
teknikleri ile ilgili bilginizi olabildiğince artırın. Çünkü
animasyonlarda sadece sahnenizde bulunan objeler hareketlenmez. Yeri
geldiğinde sahnenizdeki ışık veya kullandığınız kamera da
hareketlenir. Kamerayı hareketlendirerek, belki de büyük prodüksiyon
gibi gözüken bir animasyona sahip olabilirsiniz.



3D, zevkli olduğu kadar da engin bir konudur. Sürekli bir şeyler
öğrenirsiniz veya öğrenmek zorunda kalırsınız. Eğer sürekli yeni
birşeyler öğrenmekten ve saatlerce bilgisayarın başında oturmaktan
hoşlanıyorsanız, 3D dünyası sizi oldukça memnun edecektir. Bu
noktada hangi işi yaptığınızın çok fazla önemi yok. Çünkü ister Web
tasarımcısı olun, ister reklam ajansında çalışan bir grafiker, ister
animatör, ürettiklerinizi hemen her yerde kullanabilirsiniz.


Hanci.org sizlere daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanıyor.
Hanci.org sitesini kullanarak çerez politikamızı kabul etmiş olacaksınız.
Detaylı bilgi almak için Gizlilik ve Çerez Politikası metnimizi inceleyebilirsiniz.