C Fonksiyonlar

FONKSİYONLAR

C 'nin fonksiyonlardan oluştuğunu öğrenmiştik. Şimdide program
içerisinde nasıl çağrıldıklarını göreceğiz.C 'de fonksiyon
tanımlamak çok kolaydır.Aslında , biz foksiyonları kullanıp
duruyorduk ,örneğin kullandığımız printf komutu ,bir fonksiyondur.Printf
fonksiyonu , derleyici ile gelen fonksiyon kütüphanesinin

bir parçasıdır.C 'de herhangi bir fonksiyonu çağırdığımızda ,ismi
parantez ve şayet varsa bu fonksiyona gönderilmesi istenen değerler
yazılır.Programın çalışması bu satıra gelince , belirtilen
fonksiyona atlanır ve buradaki işlemler yapılır.Bitince , program
geri döner , ve ana programdan kaldığı yerden işleme devam eder.



# include "stdio.h" # include "stdio.h"

main( ){ main( ){

fonk1( ) printf("C");

printf ("programlama"); fonk1( );

fonk2( ) printf("Siz !"); printf ("Siz !");

} }

fonk1( ){ fonk1( ){

printf("Bilgisayar"); fonk2( )

} printf("Dili ve");

fonk2( ) }fonk2( ){

{ printf("Programlama");

printf("Dilleri ve"); }

}



# include "stdio.h"

# include "ctype.h"

main( )

{

char d1;

d1=toupper('f ');

printf("%c",d1);

}



TOUPPER : Toupper fonksiyonu küçük harfi ,büyük harfe
çevirir. Bu fonksiyon "ctype.h" kütüphanesini kullanır.



#include "stdio.h" #include "stdio.h"

main( ) main( )

{ {

int d1; printf("Bilgisayar");

d1=fonk1(); fonk1( )

printf("%d",d1); }fonk1( ){

} printf("Yazıcı");

fonk1( ){ return;

return 27; printf("Disket");

} }



RETURN : Return fonksiyonu, fonksiyondaki sayıyı başka bir
fonksiyondaki değişkene atama yapar, tek

başına kullanılırsa işlemi keserek ana fonksiyona döner.

Bir fonksiyonun verdiği değeri mutlaka bir yere atamamız gerekmez.



#include "stdio.h"

main( )

{

int d1;

d1=fonk1( );

printf("işlemin sonucu : %d ",d1);

}

fonk1( )

{

int d1;

printf(" (3x+22) ifadesi için değerini giriniz : ");

scanf("%d", &d1);

return 3*d1+2;

}

C Dilinde Argüman ve Parametreler



#include "stdio.h"

main( )

{

int d1;

d1=fonk1(2,4); /* 2 ve 4 argüman */

printf("%d",d1);

}

fonk1(int d1,intd2) /*int d1ve int d2 parametredir */

}

return d1*d2;

}



Programdaki 2 ve 4 argümanları , int d1 ve int d2 parametrelerine
aktarılır. Bir parametreye aktarılan argüman , bir değişkende
olabilir.



#include "stdio.h" #include "stdio.h"

main( ){ main( ){

int d1,d2,d3; int d1,d2,d3;

d1=7; d1=fonk1(2,5);

d2=8; d2=fonk1(d1,11);

d3=fonk1(d1,d2); d3=fonk1(d2,17);

printf("%d",d3); printf("%d",d3);

} }

fonk1(int d1,int d2); fonk1(int d1,int d2);

{ }

return d1*d2; return d1+d2;

} }



GETCHAR( ) : Klavyeden girilen tek bir karakteri okur.Bu komut stdio.h
kütüphanesini kullanır. Girilen

karakterden sonra ENTER 'E basılır.



#include "stdio.h"

main( )

{

char d1;

printf("Bir karakter giriniz :");

d1=getchar();

printf("%c",d1);

}



Bu komut enter tuşuna basılana kadar girilen karakterleri okur ancak
siz ikinci bir getchar( ) kullanırsanız , ikinci karakteri direk
alır.

GETCHE( ) : Klavye eden bir karakter okur ve conio.h
dosyasını kullanır.Bu fonksiyonun getche( ) 'den

farkı ENTER 'E basılmasını beklemez.



#include "stdio.h"

#include "conio.h"

main( )

{

char d1;

printf("Bir karakter giriniz :");

d1=getche( );

printf("%c",d1);

}



GETCH( ) : Klavyeden tek bir karakter okur ve girilen değeri
ekrana yazmaz.Conio.h dosyasını kullanır.



#include"stdio.h"

# include "stdio.h" #include "conio.h"

main( ) main( )

{ {

char d1; char d1;

printf("bir karakter giriniz :"); printf("Bir karakter giriniz :");

d1=getch(); d1=getch();

printf("%c",d1); printf("Girdiğiniz karakter :%c",d1);

} printf("ASCII Kodu : %d",d1);

}



C 'de doğru olan sonuçlar '1' ile yanlış olan sonuçlar '0' ile
sembolize edilir.
Hanci.org sizlere daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanıyor.
Hanci.org sitesini kullanarak çerez politikamızı kabul etmiş olacaksınız.
Detaylı bilgi almak için Gizlilik ve Çerez Politikası metnimizi inceleyebilirsiniz.